Asiakaspalaute, bannerikuva

Asiakaspalaute

Asiakaspalaute

Anna palautetta ja vaikuta palveluihimme

Mielipiteesi on tärkeä!

Palautteesi auttaa meitä kehittämään palveluita koko hyvinvointialueella entistä laadukkaimmiksi ja asiakaslähtöisemmiksi.  

Valitse sopiva palautelomake

Kohdenna palautteesi oikeaan yksikköön. Sotekeskuksella tarkoitetaan terveyskeskusta tai terveysasemaa. Kun haluat antaa palautetta esimerkiksi lääkäri- tai hoitajavastaanotosta, valitse palvelu Sotekeskus ja sen jälkeen palvelu Lääkäri- ja hoitajavastaanotto. Tämän jälkeen valitse paikkakunta.

Palautetta palvelusta

Voit antaa palautetta saamastasi hoidosta tai palvelusta suoraan siihen yksikköön, jossa olet asioinut. Vastaathan kyselyn viimeiseen kysymykseen vain, mikäli koet sen koskevan tilannettasi. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) määrittämillä kysymyksillä keräämme ajankohtaista tietoa asiakaskokemuksista sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen palveluiden kehittämiseksi.

Yleinen palaute

Anna vapaamuotoista palautetta – kiitos, kehitysehdotus tai moite – valitsemaasi yksikköön. Voit myös pyytää yhteydenottoa, jolloin palaute käsitellään 14 päivän kuluessa. Loma-aikoina vastaaminen voi viivästyä. 

Tämän lomakkeen kautta ei voi käsitellä hoitoon, lääkitykseen tai muihin henkilökohtaisiin asioihin liittyviä kysymyksiä. Hoidollisiin asioihin liittyen otathan yhteyttä suoraan omaan hoito- tai palveluyksikköösi.

OmaSavo – tekninen tuki 

Jos OmaSavo-palvelussa ilmenee teknisiä ongelmia tai tarvitset digitukea: 

Jos palautteesi koskee digipalveluissa saamaasi palvelua, esimerkiksi chat- tai videopalvelu, anna palaute lomakkeilla Palautetta palvelusta tai Yleinen palaute. 

Tietosuoja on meille tärkeä 

  • Käsittelemme kaikki palautteet säännöllisesti ja tietosuojaselosteen mukaisesti. 
  • Ethän lisää palautteeseesi henkilötietoja tai arkaluonteisia tietoja – omiasi tai muiden.  
  • Tietoturvasyistä emme voi käsitellä henkilökohtaisia hoitoa tai palvelua koskevia asioita palautejärjestelmän kautta. 
  • Ajanvaraukset ja peruutukset eivät kuulu palautekanavien kautta hoidettaviksi. 

Jos olet havainnut vaaratilanteen hoidossa tai palvelussa, tee ilmoitus oheisesta linkistä:

Vaaratapahtumailmoitus 

Kiitos, että autat meitä parantamaan palveluitamme!

Lisätiedot, asiakaspalaute

Lue lisää

Potilas- ja sosiaaliasiavastaavilta saat ohjeita ja neuvoja terveyden- ja sosiaalihuollon potilaan ja asiakkaan oikeuksiin ja asemaan liittyvistä asioista.

Anna palautetta yhteistyökumppaneillemme

  • Servica tuottaa ateriapalvelut, laitos- ja välinehuollon palvelut, kiinteistö- ja logistiikkapalvet ja muita huollon tukipalveluja. Palaute Servicalle
  • ISLAB laboratoriokeskus tuottaa terveyden- ja sairaanhoidon laboratoriopalvelut Pohjois- ja Etelä-Savon sekä Pohjois-Karjalan hyvinvointialueille. Palaute ISLABille