Palveluntuottajalle - bannerikuva

alt=

Murupolku

Palveluntuottajille

Palvelusetelituottajalle

Pohjois-Savon hyvinvointialueella on käytössä palvelusetelitoiminnassaan sähköinen verkkopalvelu, PSOP-palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä (Parasta Palvelua). PSOP-järjestelmässä käsitellään Pohjois-Savon hyvinvointialueen palvelusetelitoiminnot sekä ikääntyneiden palveluiden osalta asumispalveluiden ostopalvelut. 

Sähköinen PSOP-palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän on keskitetty järjestelmä palveluntuottajaksi hakeutumiseen, palvelusetelien ja ostopalvelutilausten luomiseen, palvelujen käyttämiseen ja annetuista palveluista tehtävään tilitykseen yksityisille palveluntuottajille. Järjestelmä tukee palvelujärjestelmän laadun seurantaa. 
 

Palvelusetelituottajaksi hakeutuminen

Palvelusetelituottajaksi on mahdollisuus hakeutua jatkuvasti. Ennen hakeutumista palveluntuottajan tulee tutustua huolellisesti palvelusetelisääntökirjoihin, jotka ovat nähtävillä tekstin alla olevissa kategorioissa. Palveluntuottajaksi hakeutuminen edellyttää, että sinulla on kaikki vaadittavat lakisääteiset ja palvelukohtaiset liitteet olemassa sähköisessä muodossa. Tarvittavat liitteet voit tarkistaa palvelukohtaisista tai yleisestä sääntökirjoista, tai erillisestä liitevaatimusten luettelosta, jotka kaikki löydät alla olevan valikon kohdasta ”Ohjeita palvelusetelituottajille”. 
 

Palvelusetelituottajana toimiminen ja palveluiden laskutus

Palvelusetelituottaja noudattaa yleisen ja palvelukohtaisen sääntökirjan ehtoja ja palvelukuvauksia toteuttaessaan palvelua asiakkailleen. PSOP-palvelusetelijärjestelmän ohjeita löydät sivun alhaalta kategoriasta "Ohjeita palvelusetelituottajille".

Pohjois-Savon hyvinvointialue hyväksyy palvelusetelituottajansa. Ennen hyväksymistä yritys ei voi vastaanottaa palveluseteliasiakkaita. Laskutus toteutuu palvelusetelijärjestelmän kautta. Palveluntuottaja kirjaa tapahtumakirjauksen PSOP-järjestelmään, joka siirtyy hyväksyttäväksi hyvinvointialueelle. Hyväksytyt tapahtumakirjaukset muodostavat kuukausittain maksuaineiston palveluntuottajalle, jonka mukaisesti maksukorvaus maksetaan maksuehdon mukaisesti. Tarkemman ohjeistuksen löydät sivun kategoriasta "Ohjeita palvelusetelituottajille". Hyvinvointialue ei vastaanota erillisiä laskuja palveluseteleihin liittyen.
 

 

Apunasi palveluseteliasioissa

Palvelusetelin sisältöön ja asiakkaan tilanteeseen liittyvät kysymykset:
Palvelusetelin myöntäjän yhteystiedot löytyvät asiakkaan palvelusetelistä

PSOP-järjestelmän tekninen tuki (mm. kirjautuminen,
laskuaineistoon liittyvät tarkennukset, kirjaukset):
Istekki HelpDesk, puh. 017 173900 (arkisin klo 7-16)
psop@istekki.fi   

PSHVA palvelusetelivastaavat (tiedustelut, kyselyt, palautteet):
psop@pshyvinvointialue.fi 

Tukitunnit palvelusetelituottajille

Palveluntuottajaksi hakeutuminen

Tunnit ovat samansisältöisiä. Ohjeistetaan palvelusetelituottajaksi hakeutumista Parasta Palvelua-verkkopalvelussa. Tutustuthan etukäteen myös seuraavasta osiosta löytyviin kirjallisiin ohjeisiin.

Palvelusetelituottajana toimiminen PSOP-järjestelmässä (Parasta Palvelua)

Tunnit ovat samansisältöisiä. Tunneilla ohjeistetaan palvelusetelituottajana toimimista PSOP-järjestelmässä, mm. asiakaskirjauksien, laskutuksen ja raportoinnin osalta. Kirjallinen ohje löytyy seuraavasta osiosta "Ohjeita palvelusetelituottajille".

Palvelusetelijärjestelmän tukitunnit palveluntuottajille