Palvelusetelituottajalle
Pohjois-Savon hyvinvointialueella on käytössä palvelusetelitoiminnassaan sähköinen verkkopalvelu, PSOP-palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä (Parasta Palvelua). PSOP-järjestelmässä käsitellään Pohjois-Savon hyvinvointialueen palvelusetelitoiminnot sekä ikääntyneiden palveluiden osalta asumispalveluiden ostopalvelut.
Sähköinen PSOP-palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän on keskitetty järjestelmä palveluntuottajaksi hakeutumiseen, palvelusetelien ja ostopalvelutilausten luomiseen, palvelujen käyttämiseen ja annetuista palveluista tehtävään tilitykseen yksityisille palveluntuottajille. Järjestelmä tukee palvelujärjestelmän laadun seurantaa.
Palvelusetelituottajaksi hakeutuminen
Palvelusetelituottajaksi on mahdollisuus hakeutua jatkuvasti. Ennen hakeutumista palveluntuottajan tulee tutustua huolellisesti palvelusetelisääntökirjoihin, jotka ovat nähtävillä tekstin alla olevissa kategorioissa. Palveluntuottajaksi hakeutuminen edellyttää, että sinulla on kaikki vaadittavat lakisääteiset ja palvelukohtaiset liitteet olemassa sähköisessä muodossa. Tarvittavat liitteet voit tarkistaa palvelukohtaisista tai yleisestä sääntökirjoista, tai erillisestä liitevaatimusten luettelosta, jotka kaikki löydät alla olevan valikon kohdasta ”Ohjeita palvelusetelituottajille”.
Palvelusetelituottajana toimiminen
Palvelusetelituottaja noudattaa yleisen ja palvelukohtaisen sääntökirjan ehtoja ja palvelukuvauksia toteuttaessaan palvelua. Hakuvaiheessa palveluntuottaja tekee palveluhakemuskohtaisen hinnaston, jonka mukaisesti toteutuu myös asiakaskohtainen laskutus. Palvelusetelituottaja ei lähetä erillistä laskua hyvinvointialueelle, vaan laskutus toteutuu kirjaamalla PSOP-järjestelmään asiakkaan toteutuneet palvelutapahtumat. Hyvinvointialue tarkastaa ja hyväksyy tapahtumakirjauksen, mikäli kirjauksen arvo on asiakkaan palvelusetelin saldon mukainen. Tapahtumakirjaus siirtyy tämän jälkeen maksuun palvelusetelituottajalle. Ohje kirjauksien tekemiseen löytyy alla olevasta kategoriasta ”Ohjeita palvelusetelituottajille” ja ” Ohje palvelunsetelituottajalle PSOP-järjestelmän käytöstä”.
Apunasi palveluseteliasioissa
Palvelusetelin sisältöön ja asiakkaan tilanteeseen liittyvät kysymykset:
Palvelusetelin myöntäjän yhteystiedot löytyvät asiakkaan palvelusetelistä
PSOP-järjestelmän tekninen tuki (mm. kirjautuminen,
laskuaineistoon liittyvät tarkennukset, kirjaukset):
Istekki HelpDesk, puh. 017 173900 (arkisin klo 7-16)
psop@istekki.fi
PSHVA palvelusetelivastaavat (tiedustelut, kyselyt, palautteet):
psop@pshyvinvointialue.fi