Hyvinvointialueella vallitseva infektiotilanne on vaikuttanut perusterveydenhuollon yhteydenottokanavien ruuhkautumiseen
Iisalmessa, Joroisissa ja Varkaudessa terveyskeskusten puhelinpalvelussa on ruuhkaa. Yhteydenottoja on tullut runsaasti ja lisäksi henkilökunnan äkilliset sekä ennakoimattomat poissaolot ovat vaikuttaneet tilanteeseen, kun sijaisia ole saatu rekrytoitua. Tilanne on valitettava ja puhelinpalvelu pyritään saamaan ajan tasalle niin pian kuin mahdollista.
Otathan yhteyttä vain kerran ja yhden kanavan kautta
Useat yhteydenotot eivät nopeuta asian hoitamista, vaan ruuhkauttavat palvelua entisestään. Jos olet jättänyt viestin digitaalisen asiointikanavan kautta, älä jätä enää takaisinsoittopyyntöä puhelimitse. Jokainen yhteydenotto käsitellään ja takaisinsoittopyyntö johtaa yhteydenottoon puhelimitse, vaikka asiasi olisi jo hoidettu sähköisiä kanavia pitkin.
Muistathan hyödyntää digitaalisia palveluita
Reseptin uusintapyynnön voit laittaa Omakanta-palvelussa.
OmaSavo - Pohjois-Savon hyvinvointialueen digiasiointi kokoaa hyvinvointialueella tarjolla olevat digipalvelut.
OmaSavon palveluissa on 13.1.2025 avautunut sairaanhoitajan chat-palvelu, jossa voit keskustella sairaanhoitajan kanssa ilman ajanvarausta arkisin maanantaista torstaihin kello 8 - 16 ja perjantaina kello 8 - 15.30.
Chatissa voit asioida esimerkiksi flunssa- tai allergiaoireissa, naisten virtsatietulehduksissa sekä vatsaoireissa, kuten äkillisessä ripulissa ja oksennustaudissa. Chatissa voit myös esimerkiksi perua omalle terveysasemalle varatun ajan. Asiointi chatissa on maksutonta. Voit asioida tunnistautumatta tai tunnistautuneena.
Päivystyksellisissä asioissa soita Päivystysapu 116117. Hätätilanteissa soita hätänumeroon 112.
Henkilökuntamme on paras voimavaramme ja teemme parhaamme palvellaksemme kuntalaisia mahdollisimman hyvin.