Palvelusetelituottajalle
Pohjois-Savon hyvinvointialueella on käytössään PSOP-palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä (Parasta Palvelua -verkkopalvelu). PSOP-järjestelmässä käsitellään Pohjois-Savon hyvinvointialueen palvelusetelitoiminnot sekä ikääntyneiden asumispalveluiden ja työikäisten erityisasumispalveluiden ostopalvelut.
PSOP-palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä on keskitetty järjestelmä palveluntuottajaksi hakeutumiseen, palvelusetelien ja ostopalvelutilausten luomiseen, palvelujen käyttämiseen ja annetuista palveluista tehtävään tilitykseen yksityisille palveluntuottajille. Järjestelmä tukee palvelujärjestelmän laadun seurantaa.
Palvelusetelituottajaksi hakeutuminen
Palvelusetelituottajaksi on mahdollisuus hakeutua jatkuvasti. Ennen hakeutumista palveluntuottajan tulee tutustua huolellisesti palvelusetelisääntökirjoihin (yleinen sääntökirja ja palvelukohtainen sääntökirja), jotka toimivat palvelusetelituottajaksi hakeutumisen ehtoina. Sääntökirjat ovat nähtävillä tämän sivun alaosan valikoissa. Palvelusetelituottajaksi hakeutumisen ohjeet löydät kohdasta ”Ohjeita palvelusetelituottajille”.
Yritys ei voi toimia palvelusetelituottajana ennen kuin Pohjois-Savon hyvinvointialue on hyväksynyt sen palvelusetelituottajakseen hallintopäätöksellä. Päätös jaetaan tiedoksi yritykselle.
Palvelusetelituottajana toimiminen ja palveluiden laskutus
Palvelusetelituottaja noudattaa yleisen ja palvelukohtaisen sääntökirjan ehtoja ja palvelukuvauksia toteuttaessaan palvelua asiakkailleen. Tarkempia ohjeita löydät tämän sivun alaosan valikosta.
Laskutus toteutuu palvelusetelijärjestelmän kautta. Palveluntuottaja kirjaa asiakkaalle toteutuneen palvelun PSOP-järjestelmään. Hyväksytyt tapahtumakirjaukset muodostavat kuukausittain maksuaineiston palveluntuottajalle, minkä perusteella maksukorvaus maksetaan maksuehdon mukaisesti. Tarkemman ohjeistuksen löydät kohdasta ”Ohjeita palvelusetelituottajille”. Hyvinvointialue ei vastaanota erillisiä laskuja palveluseteleihin liittyen.
Apunasi palveluseteliasioissa
Palvelusetelin sisältöön ja asiakkaan tilanteeseen liittyvät yhteydenotot:
Palvelusetelin myöntäjän yhteystiedot löytyvät asiakkaan palvelusetelistä (sininen info-piste)
PSOP-järjestelmän pääkäyttäjätuki:
Istekki HelpDesk, puh. 017 173900 (arkisin klo 7-16)
psop@istekki.fi
Pohjois-Savon hyvinvointialueen ostopalvelu- ja palvelusetelivastaavat:
psop@pshyvinvointialue.fi