Palveluntuottajalle - bannerikuva

alt=

Palveluntuottajille

Palvelusetelituottajalle

Pohjois-Savon hyvinvointialueella on käytössä palvelusetelitoiminnassaan sähköinen verkkopalvelu, PSOP-palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä (Parasta Palvelua). PSOP-järjestelmässä käsitellään Pohjois-Savon hyvinvointialueen palvelusetelitoiminnot sekä ikääntyneiden palveluiden osalta asumispalveluiden ostopalvelut. 

Sähköinen PSOP-palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän on keskitetty järjestelmä palveluntuottajaksi hakeutumiseen, palvelusetelien ja ostopalvelutilausten luomiseen, palvelujen käyttämiseen ja annetuista palveluista tehtävään tilitykseen yksityisille palveluntuottajille. Järjestelmä tukee palvelujärjestelmän laadun seurantaa. 
 

Palvelusetelituottajaksi hakeutuminen

Palvelusetelituottajaksi on mahdollisuus hakeutua jatkuvasti. Ennen hakeutumista palveluntuottajan tulee tutustua huolellisesti palvelusetelisääntökirjoihin, jotka ovat nähtävillä tekstin alla olevissa kategorioissa. Palveluntuottajaksi hakeutuminen edellyttää, että sinulla on kaikki vaadittavat lakisääteiset ja palvelukohtaiset liitteet olemassa sähköisessä muodossa. Tarvittavat liitteet voit tarkistaa palvelukohtaisista tai yleisestä sääntökirjoista, tai erillisestä liitevaatimusten luettelosta, jotka kaikki löydät alla olevan valikon kohdasta ”Ohjeita palvelusetelituottajille”. 
 

Palvelusetelituottajana toimiminen

Palvelusetelituottaja noudattaa yleisen ja palvelukohtaisen sääntökirjan ehtoja ja palvelukuvauksia toteuttaessaan palvelua. Hakuvaiheessa palveluntuottaja tekee palveluhakemuskohtaisen hinnaston, jonka mukaisesti toteutuu myös asiakaskohtainen laskutus. Palvelusetelituottaja ei lähetä erillistä laskua hyvinvointialueelle, vaan laskutus toteutuu kirjaamalla PSOP-järjestelmään asiakkaan toteutuneet palvelutapahtumat. Hyvinvointialue tarkastaa ja hyväksyy tapahtumakirjauksen, mikäli kirjauksen arvo on asiakkaan palvelusetelin saldon mukainen. Tapahtumakirjaus siirtyy tämän jälkeen maksuun palvelusetelituottajalle. Ohje kirjauksien tekemiseen löytyy alla olevasta kategoriasta ”Ohjeita palvelusetelituottajille” ja ” Ohje palvelunsetelituottajalle PSOP-järjestelmän käytöstä”. 
 

Apunasi palveluseteliasioissa

Palvelusetelin sisältöön ja asiakkaan tilanteeseen liittyvät kysymykset:
Palvelusetelin myöntäjän yhteystiedot löytyvät asiakkaan palvelusetelistä

PSOP-järjestelmän tekninen tuki (mm. kirjautuminen,
laskuaineistoon liittyvät tarkennukset, kirjaukset):
Istekki HelpDesk, puh. 017 173900 (arkisin klo 7-16)
psop@istekki.fi   

PSHVA palvelusetelivastaavat (tiedustelut, kyselyt, palautteet):
psop@pshyvinvointialue.fi 

Tukitunnit palvelusetelituottajille

Palveluntuottajaksi hakeutuminen

Tunnit ovat samansisältöisiä. Ohjeistetaan palvelusetelituottajaksi hakeutumista Parasta Palvelua-verkkopalvelussa. Tutustuthan etukäteen myös seuraavasta osiosta löytyviin kirjallisiin ohjeisiin.

Palvelusetelituottajana toimiminen PSOP-järjestelmässä (Parasta Palvelua)

Tunnit ovat samansisältöisiä. Tunneilla ohjeistetaan palvelusetelituottajana toimimista PSOP-järjestelmässä, mm. asiakaskirjauksien, laskutuksen ja raportoinnin osalta. Kirjallinen ohje löytyy seuraavasta osiosta "Ohjeita palvelusetelituottajille".