Etävastaanotot - bannerikuva

alt=

Etävastaanotto

Etävastaanotto

 

Etävastaanotto on turvallinen ja joustava mahdollisuus asioida ammattilaisen kanssa videoyhteyden välityksellä. Etävastaanottokäynnit soveltuvat voinnin seurantaan, kontrollikäynneille ja yleisesti tilanteisiin, missä ei tarvita fyysistä tutkimista.

Saat tietoa etävastaanoton mahdollisuuksista sinun hoitoasi toteuttavasta yksiköstä. Ammattilainen päättää lopulta, onko vastaanotto mahdollista toteuttaa etänä.

Etävastaanoton toteutuksesta sovitaan puhelimitse tai perinteisen vastaanottokäynnin yhteydessä.

Etävastaanotto on turvallinen vaihtoehto

Etävastaanotto on tietoturvallinen, sillä keskustelut asiakkaan ja ammattilaisen välillä ovat suojattuja. Tietoja käsitellään yhtä luottamuksellisesti kuin vastaanottokäynnillä ja etävastaanotolla käsitellyt asiat kirjataan asiakas-/potilastietojärjestelmään.

Tarkemmat ohjeet löydät Digipalvelujen ohjeita -sivulta.

Digipalvelujen ohjeita - Näin toimit etävastaanotolla

Näin toimit etävastaanottokäynnillä

- Etävastaanoton aikana on suositeltavaa olla rauhallisessa ympäristössä.

- Varmista etukäteen, että käytössäsi oleva tietokone, tablettitietokone tai älypuhelin on toimintakunnossa.

-Varmista, että laitteessa on toimiva kaiutinmikrofoni, kamera sekä internetyhteys.

- Jos käytät kuulokkeita, varmista kuulokkeiden toimivuus ennalta.

- Ota henkilöllisyystodistuksesi esille, sillä henkilöllisyytesi voidaan varmistaa etävastaanoton alkaessa.