Asiakaspalaute, bannerikuva

Asiakaspalaute

Asiakaspalaute

Anna palautetta


Haluamme kuulla kokemuksesi Pohjois-Savon hyvinvointialueen sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluista. 

  • Asiakaspalautekyselyllä voit antaa palautetta saamastasi palvelusta.
  • Avoimella palautteella voit jättää palautteen, kehittämisehdotuksen tai kiitoksen hyvinvointialueen toiminnasta, palveluista, yhteistyöstä tai muusta aiheesta.

Kun annat palautetta, saamme tärkeää tietoa siitä, miten onnistuimme ja missä asioissa meillä on parantamisen varaa. Käsittelemme palautteita säännöllisesti ja kehitämme toimintaamme niiden pohjalta.

Löydät sivulta myös tietoa vaaratapahtumailmoituksen, muistutuksen, kantelun ja tietosuoja- ja tietoturvailmoituksen tekemisestä.

Palautelomakkeiden kautta ei käsitellä asiakas- ja potilastietoja, ajanvarauksia tai käyntiajan peruutuksia. Palveluihin ja hoitoon liittyvät tiedustelut ja yksityiskohtaiset palautteet tulee osoittaa suoraan asianomaiseen yksikköön.

Ethän kirjaa palautelomakkeille yhteystietojasi, henkilötunnustasi tai muuta arkaluonteista tietoa.

Keräämme palautteet raportointipalveluun, eikä niitä voi yhdistää palautetta antaneeseen henkilöön.

Palaute saamastasi palvelusta

Voit antaa palautetta nimettömästi saamastasi palvelusta tai hoidosta yksikköön, jossa olet asioinut. Kirjoita hakukenttään yksikköä tai palvelua kuvaava nimi tai valitse se valikosta.

Avoin palautelomake

Avoimella palautelomakkeella voit jättää nimettömänä kiitoksen, moitteen tai kehittämisehdotuksen hyvinvointialueen toiminnasta, palveluista, tai muusta aiheesta. 

 

Haitari, asiakaspalaute

Aina hoito ei suju toivotulla tavalla, ja potilaalle saattaa aiheutua hoidosta haittaa.
Vastuu turvallisesta hoidosta on aina hoitavilla työntekijöillä ja siksi on tärkeää selvittää tapahtunut. Potilas ja/tai hänen läheisensä, joka kokee, että hoidon aikana on tapahtunut vaaratilanne, voi tehdä ilmoituksen myös nimettömänä sähköisesti.

Vaaratilanneilmoitus ei ole virallinen muistutus hoitovirheiden osalta. Hoitoon tai kohteluun tyytymätön potilas voi tehdä potilaslain mukaisen muistutuksen tai kantelun. Lähetä muistutus hyvinvointialueen kirjaamoon ja kantelu aluehallintoviraston kirjaamoon.

Tietosuoja- tai tietoturvailmoitus

Tietosuoja- tai tietoturvailmoitusta voit käyttää tilanteissa, joissa arvioit, että oma tai läheisesi tietosuoja on ollut puutteellinen, uhattuna tai sitä on rikottu, tai arvioit tietoturvan olleen riittämätön. Voit myös toimittaa tietosuojaa tai tietoturvaa koskevan muun palautteen tai kehitysidean. Ilmoitusten perusteella ryhdytään tarvittaessa lainsäädännön edellyttämiin jatkotoimiin.

Älä kirjoita henkilötietoja lomakkeelle. Jos haluat, että sinuun ollaan yhteydessä, voit jättää yhteystietosi.